۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۶۰۳۵
آیت الله امامی کاشانی:

کنار گذاشتن سلاح ها از دشمنی آمریکا علیه انقلاب نمی کاهد| باید از تجربه های گذشته عبرت گرفت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر ایران موشک هایش را متوقف کند و تمام سلاح هایش را کنار بگذارد و مانند مردم فلسطین تنها با سنگ از خود دفاع کند، آمریکا ملت ایران را رها نخواهد کرد.
محمد امامی کاشانی آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشور، بر دشمن شناسی و شناخت صحیح دشمن تأکید کرد و گفت: هرگز نباید به دشمن اعتماد و تکیه کرد و باید از تجربه های گذشته درس گرفت.

وی در ادامه تکیه بر جوانان کشور و اهتمام برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال و ازدواج آنان را اصل دانست و افزود: قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه اصل ۴۴ را که بر حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری تکیه دارد مورد توجه قرار دهند و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بردارند و برای ملت کار کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی در ماه مبارک رمضان از ساعت کار کم می کنند در حالی که ماه رمضان باید به انسان قدرت دهد نه اینکه کارها تعطیل شود، اظهار داشت: این روزها باید با نگاه به دنیا و کشور فکر و کار بیشتر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره ایران اسلامی را بی خردانه خواند و گفت: بحث آنان موشک نیست بلکه اسلام و سخن مردم از دین است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اعتلای کلمه اسلام است؛ آنها از استقلال و عظمت اسلام نگران هستند و چون نمی توانند بر منابع این کشور مسلط شوند خشمگین هستند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه دشمنان حکامی مانند عربستان سعودی می خواهند تا بر جامعه اسلامی مسلط شوند، تصریح کرد: اگر ایران موشک هایش را متوقف کند و تمام سلاح هایش را کنار بگذارد و مانند مردم فلسطین تنها با سنگ از خود دفاع کند، آمریکا ملت ایران را ابدا رها نخواهد کرد چراکه بحث اسلام، دین، فکر و عقل ملت مطرح است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر کنار گذاشتن تمام اختلاف ها و اتحاد حول محور ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: مردم به آینده امید داشته باشند و تمام اختلافات را کنار بگذارند و برای خدا قیام کنند که اگر اینطور شود و اعلای کلمه الله صورت گیرد خدا یاری می کند و کشور سربلند می شود، آن چنان که تا کنون کشور و ملت را نصرت داده است.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه هرگز نباید به دشمن تکیه کرد، با اشاره به آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره مبارکه آل عمران که در این زمینه به مسلمانان درباره ارتباط و اعتماد به دشمن هشدارهایی داده است، گفت: براساس آیات قرآن مسلمانانی که با کفار همکاری می کنند دشمن و بیگانه هستند و دشمنان هم همواره می خواهند امت اسلام در فساد باشد.

آیت الله امامی کاشانی از حکام سعودی و منافقان به عنوان دشمنان امت اسلام نام برد و اظهار داشت: اینها دوست دارند همواره مسلمانان در مشکلات اقتصادی و امنیتی باشند و سخنانشان دشمنی آنها را به خوبی نشان می دهد اما دل هایشان در بغض و دشمنی بسیار بیشتر از سخنانشان است.

وی با بیان اینکه براساس آیات قرآن راه نجات امت اسلام تکیه بر خود، نیروی داخل و تکیه بر جوانان درس خوانده و با ایمان است، افزود: دشمنان همواره از ملت های مسلمان عصبانی هستند آن چنان که رییس جمهور آمریکا درباره برجام سخن گفت و البته خدا به ترامپ و وزیر خارجه اش و تمام دشمنان خطاب می کند که بمیرید با عصبانیتی که دارید.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: دشمنان اگر ناراحتی برای کشور پیدا شود خوشحال می شوند و اگر خوبی، تکنولوژی، علم و جوانان رشید باشد ناراحت می شوند، در این شرایط تکلیف مسلمانان صبر و استقامت و تکیه بر درون است و آنها هیچ کاری نمی توانند بکنند و به فرمایش امام و رهبر غلط می کنند که بخواهند کاری انجام دهند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات